Hoe voorkomen we marketing fouten

Hoe voorkomen we marketing fouten

Datum: 30-04-2018
Auteur: Maurine Uhtio

Wanneer uw bedrijf het budget bepaald voor de promotieafdeling moet er rekening gehouden worden met meerdere factoren.
De belangrijkste hiervan is, welke fouten moeten we vermijden.

 

U weet niet wat uw doelstelling is

Voordat we een marketing campagne beginnen moet u weten waar het bedrijf heen wilt. Wat is het doel? Wat wilt u bereiken met het promotie materiaal?
Vaak is het zo dat bedrijven hun klantenbestand willen uitbreiden. Door promotiemateriaal met daarop het logo en of naam van uw bedrijf weg te geven aan een potentiele klant, zal de klant uw bedrijf sneller herinneren. Dit komt omdat terwijl hij het product gebruikt uw bedrijf een subtiel maar regelmatig deel uit maakt in het leven van de klant. Zo is de kans groot dat de klant terug komt bij u met een aanvraag. Door een duidelijk beeld te hebben van uw bedrijf, doelstelling, huidige en toekomstige klanten kunt u beter bepalen welk product u moet gebruiken als promotiemateriaal. Hierdoor zal de klant een duidelijk beeld hebben over uw bedrijf.

U weet niet wie uw doelwit is  

Na het vast stellen van uw goals moeten we weten aan wie we gaan verkopen. Is uw bedrijf B2B, B2C of juist beide? Om dit te bepalen is het belangrijk om een Survey of markonderzoek te doen. Zo krijgt u een duidelijk beeld wie uw potentiele klaten zijn. Deze informatie is cruciaal om te weten om de behoefde van je klant vast te stellen. Denk er aan dat uw doelgroep de belangrijkste bron is voor omzet voor uw bedrijf.

U heeft het verkeerde product uitgekozen.

Er is een groot aanbod van promotie materiaal op de mark, dus hoe vind je nou de perfecte match?
Wanneer we een duidelijk beeld hebben van uw doelgroep en hun behoefde is de volgende stap: het perfecte promotie item vinden.
Het product moet aan de volgende eisen voldoen:
Useful , Trendy en Smart.
Useful – Het moet een product worden wat dagelijk gebruik gaat worden.
Trendy – Omdat de klant het nieuwste product op de markt wil hebben.
Smart – Het product moet uw bedrijf vertegenwoordigen en zal dus de waarden van het bedrijf uitstralen.

Mocht u niet vinden wat u zoekt qua promotiemateriaal neem dan een kijkje in onze catalogus of persoonlijke items, wellicht hebben wij de perfecte match voor uw doelgroep https://www.usbstick-producent.nl

Mocht u nog vragen hebben of meer willen weten over promotie materiaal dan kunt u ons bereiken via de telefoon.
Onze accountmanagers helpen u dan graag verder.

Ook is het mogelijk ons te volgen via Facebook, Twitter of LinkedIn.

 

 

 

 

Usb stick met logo